Zwroty i reklamacje
Zwrot
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele przedmiotów, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniego z przedmiotów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniego z przedmiotów.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą na adres sklepu: AUTO ZIELONKA KAMILA ŁUNIEWSKA, ul. Poniatowskiego 49, 05-220 Zielonka lub pocztą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy: biuro@autozielonka.pl
- Z opisanego wyżej uprawnienia do zwrotu nie mogą skorzystać osoby, które nabywają dany towar w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą prosząc dodatkowo o wystawienie faktury VAT.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiot jest naruszony, użytkowany lub zniszczony oraz gdy klient nie posiada dokumentu zakupu.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono z powstaniem dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient powinien odesłać lub przekazać towar do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i jego funkcjonowania.
- Sklep nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem.
- Adres do zwrotów: AUTO ZIELONKA, ul. Poniatowskiego 49, 05-220 Zielonka.
Do paczki dołącz paragon fiskalny oraz poprawnie i czytelnie wypełniony formularz zwrotu (do pobrania tutaj) Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni od momentu, w którym zwracane towary trafią do naszego sklepu.
Reklamacja
- Reklamacje dotyczące wad towaru Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej na adres: Auto Zielonka, ul. Poniatowskiego 49, 05-220 Zielonka.
- O wysłaniu zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@autozielonka.pl.
- W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z towarem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika.
- Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady towaru i żądanie Klienta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
- Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym: możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/